Kun ennen käteinen oli kuningas, on nykypäivänä lähes kaikilla rahaa käyttävillä asiakkailla mukanaan myös maksukortti tai joillakin ei ole enää käteistä ollenkaan mukanaan ja he käyttävät vain ja ainoastaan maksukorttia maksamiseen. Maksukortista onkin tullut pääasiallinen maksuväline suurimmalle osalle kuluttajista ja sen helppouden vuoksi sitä arvostetaankin paljon suhteessa käteiseen.
Maksukorttien kanssa onkin usein helpompaa ja turvallisempaa maksaa, kuin käteisellä. Maksukortilla voikin maksaa myös verkkokaupoissa ja erilaisten sovellusten kautta, joita voi esimerkiksi ladata puhelimeen ja tätä kautta maksaa kaupoissa, tapahtumissa tai vaikka siirtää rahaa kavereille ja tutuille. Helpot maksutavat ovatkin nykyään arkipäivää ja mahdollistavat valtavan määrän erilaisia sovellutuksia, jotka helpottavat elämää.
Kortinlukija mahdollistaa kaikenlaisen bisneksen
Kortinlukijoita käytetään kaikenlaisessa bisneksessä ja kaikenlaisten yritysten toiminnassa. Nykypäivänä yritystoiminnasta riippumatta kortinlukija on edullinen vaihtoehto helppoon maksamiseen. Oli kyseessä pihakirppis, kioski tai vaikka veneen talvisäilytys hallissa, on kortinlukija nykypäivänä hyvin suosittu työkalu ottaa vastaan asiakkaiden maksuja. Usein asiakkaat olettavat kortilla maksamisen olevan mahdollista ja tämä kannattaakin muistaa.
Muista turvallisuus korttimaksamisessa
Vaikka kortilla maksaminen ja rahan vastaanottaminen onkin monessa mielessä turvallisempaa kuin käteisen käyttö, on siinäkin omat riskinsä. Kortinlukijoista kannattaa muistaa pitää kiinni niin etteivät ne vahingossakaan joudu vääriin käsiin. Osalla kortinlukijoista on mahdollista tehdä väärinkäytöksiä, jos niin halutaan ja tämä voi aiheuttaa merkittäviäkin taloudellisia tappioita. Tästä syystä kannattaa varmistaa että kortinlukija pysyy aina yrityksen ja sen työntekijöiden hallussa.
Myös asiakkaiden PIN-Koodit on syytä muistaa pitää suojattuna. Nykyään asiakkaat osaavat hyvin suojata PIN-Koodinsa, mutta siitä kannattaa muistuttaa asiakkaita, jos maksutapahtuma suoritetaan keskeisellä paikalla. Muista myös ettet koskaan ota asiakkaiden PIN-Koodeja ylös.